Sider

mandag den 10. december 2018

9. December



For et år siden købte jeg en julestjerne,
til at hænge op i vinduet.
En som er meget almindelig i Grønland,
man ser den faktisk i alle vinduer,
i private hjem,
som i offentlige bygninger.
Stjernen har nogle varme gul ~ orange farver.
Selv kan jeg sidde og se på den
mens jeg lader tankerne op.

Da sidste jul var ovre,
så lagde jeg julestjernen + ledning og fatning
'et sted, hvor det er logisk, at den jo ligger dér'.

Da jeg begyndte at pynte op til jul
kunne jeg ikke finde julestjernen,
og systematisk er jeg gået på 
julestjerne ~ jagt.

Indtil nu,
er den ikke dukket op.

Så på julemarkedet i det grønlandske hus,
måtte jeg krybe til korset
og købe både stjerne, ledning og fatning ...

Sjovt nok,
mødte jeg een inde på julemarkedet,
een fra barndommens gade,
hendes stjerne + ledning og fatning
er osse pist væk.

Der må bestemt være Drille ~ Nisser på spil.

Søndagen kom til at handle om at samle julestjernen.
Dette skulle være så lige til.
Den skulle jo bare ha' et lys i fatningen og tilsluttet noget strøm.
Hvor svært kan det da lige være ?

Mere svært end jeg havde forudset.

Jeg tør næsten ikke sige, hvor længe jeg var om projekt
saml julestjernen
og tænd for den.

Men sidst på eftermiddagen,
så julestjernen sådan ud.





Med det samme kunne jeg se, at der var noget *helt galt*.
Men jeg havde da fået den samlet.

Og efter at ha' set på sidste års billeder,
så prøv lige at se foreskellen


Den store spids på stjernen vender nedad på midten,
og de to små spidser vender opad på hver sin side af ledningen.

Men på den nye julestjerne,
er det nærmest omvendt.
Jeg forstår minus.





Alt imens jeg forsøgte mig som en 
'gør ~ det ~ selv ~ entusiast'
måtte der køre lidt jule musik i baggrunden.
Prøv at lytte her




Bag dagens låge i dag, gemte der sig et billede af
nogle hyrder som ser ud til at ha' fået øje på en stjerne, på himmelen.





God jule ~ hygge til jer derude.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar