Sider

mandag den 10. december 2018

10. December



Mange ting her i juletiden,
handler om traditioner.
Det kan være de gamle traditioner 
der skal holdes ved lige.
Det kan osse være nye traditioner,
der bliver blandet lidt med de gamle traditioner.

I de senere år har jeg gerne bagt en grønlandsk julekage,
især når der kommer julehilsen til Grønland på DR 1,
for så skal der nydes kagen og kop the eller kaffe til.

Men trangen til julekagen
meldte sig bare lige så bestemt i dag.
Så der var ikke andet at gøre
end at give sig i kast med 
mel og gær.




I baggrunden er min uundværlige grønlandske koge bog,
som jeg fandt på julemarkedet i det Grønlandske hus for nogle år siden.




Sukat og syltede appelsinskaller plus rosiner skal der i dejen.
Som barn husker jeg, at min Aanaa kom syltede kirsebær i dejen
og når kagen så var færdig,
smagte den så dejlig med smør på.
Jeg sørgede altid for at få et stykke med de syltede kirsebær.




Men jeg havde ingen syltede kirsebær i mit skab ...
Og så tror jeg der ér Drille ~ Nisser på spil i år.
For da jeg tog julekagen ud af ovnen, så var den blevet noget mørkere
end forventet.




Bag dagens låge i dag, gemmer der sig et billede af 
en engel ~ synes jeg det ser ud til at være ~ som
sidder med et lam i sine hænder.





God jule ~ hygge til jer derude.








3 kommentarer:

  1. Kære du,

    dine juleindlæg bringer mig glæde og varme hver dag, så du skal have hjertelig tak for at dele dem <3

    Din julekage ser igen i år vildt lækker ud - jeg håber, den smagte godt <3

    Kærlige tanker og kram til dig <3

    SvarSlet

  2. Kære dig,
    Dejligt at 'høre' fra dig igen :o) og tak for din hilsen <3
    Pt. er jeg ramt af mellemørebetændelse :o( så der er bare ting som som tager lidt længere tid, glæder mig til at være på højkant igen :o)

    Kagen er go', smager så ... englene synger :oD

    Kan du nu passe på dig, varme tanker her fra <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh søde du,

      Mellemørebetændelse er SÅ smertefuldt, og jeg håber derfor, du er blevet rask igen <3

      Dejligt, at din julekage smagte godt <3

      Hjertelig tak og i lige måde, kram <3

      Slet