Sider

lørdag den 15. december 2018

15. December



Jeg har netop set Julehilsen til Grønland
på DR 1,
programmet ligger fast hos DR 1
og har gjort det i nu 87 år.
I de første mange år,
blev hilsnen sendt over radioen,
og jeg mener at det er siden 1980'erne,
at det er blevet sendt via TV hos DR 1.

Som altid,
så helgarderer jeg mig med kaffe og kage
og noget køkkenrulle.
Jeg ved jo godt hvordan det ender for mig,
hver gang.
Men jeg vil under ingen omstændigheder
gå glip af udsendelsen.
De salmer og sange jeg kan synge med på,
der bliver der skam osse sunget.
Bagefter
er det tid til eftertænksomhed.


Jeg har leget lidt med garnet i dag
og det er blevet til nogle garn nisser,
som jo egentlig er nogle sjove størrelser.




Fremgangsmåden fandt jeg hos sløjd-detaljer.dk,
men da jeg ville linke dertil,
kunne jeg pludselig ikke finde emnet på sløjd-detaljer.dk

Kort fortalt,
så vikler man garn om evt. noget pap,
man vikler garnet om papstykket,
 først den ene vej = arme,
så den anden vej = krop og ben,
en perle sættes på som hoved
og slutteligt kommer så nissehuen.




Hr. og Fru Nissen.




Bag dagens låge i dag, gemte der sig et billede af
to børn som er i færd med at pynte juletræet med stearinglys
for så at tænde dem, inde i stuen.






God jule ~ hygge til jer derude.
( kl. 22:30 )













~ kl. 15:17 ~


Traditionen tro, sender DR 1 

JULEHILSEN TIL GRØNLAND

i aften kl. 20:30 - 21:30

( dagens indslag følger senere på dagen )


Ingen kommentarer:

Send en kommentar