Sider

søndag den 16. december 2018

16. December



Som tiden dog går så hurtig,
vi nærmer os med hurtige skridt
juleaften.
 
Der er så mange ting der skal nåes,
så mange ting der skal gøres,
hemmeligheder,
gaver der gemmes af vejen,
besøg ud af huset, 
maden der skal være klar,
hytten der skal dufte
bare lidt mere af jul.
Jow, færdig bliver jeg,
selvom der altså er visse ting
som er mere tidskrævende.

Midt i dette jule ~ virvar,
så har jeg bestemt mig for at 
sætte mig godt til rette i sofaen 
og over en kop varm kaffe 
skal se en julefilm.
Lige nu har jeg ikke en ide 
om hvilken det bliver.
Filmene bliver linet op 
på rad og række
og så må det være
et rim eller vers der afgør, 
hvilken julefilm jeg skal se.



Julefilmen skal nyde,
og hvis der bliver sunget ... så skråler jeg gerne med.




Bag dagens låge i dag, gemte der sig et billede af
børn som går med lys i hænderne.
Tænker lidt på hvor hurtig det bliver mørkt,
så er det dejligt når et lys eller to tændes.





God jule ~ hygge til jer derude.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar