Sider

lørdag den 1. december 2018

1. December



Det sørme, det sandt
December ...
Sådan lyder en af julesangene fra en af de julefilm der har været
vist på TV.
Faktisk mener jeg det var i 'Jul i Gammelby'.

Julerierne begyndte deres indtog i hytten her
i dag, noget blev færdigt og det der ikke blev færdigt,
må der nørkles med de næste par dage.






Det bliver til julekugler foldet ud af nodepapir fra en bog med noder,
der bliver tegnet og foldet på kryds og på tværs,
der samles og limes ...
og ser du godt efter ... ja, så er der indsneget sig en 'bette' fejl.
Det bliver der senere rettet op på.
Hvis du bliver fristet til at folde i papir, så prøv at se her





December er osse lig med nedtælling til den store dag og aften,
hvilket sker på mange forskellige måder.
Atter har jeg forsynet mig med en kalender,
og det med en med lader i.


I år er denne min julekalender,
jeg kan nu så godt li' de dersens kalendre som har lidt retro over sig.


 
Bag lågen,
1. december
gemte der sig et billede af to børn 
og mon ikke der bliver skrevet en ønskeliste.




God jule ~hygge til jer derude.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar