Sider

søndag den 23. december 2018

23. December



Først var der mange måneder,
så flere uger,
så dage,
timer og minutter.
Om lidt,
og ikke så længe til,
så er det juleaften.

Forberedelsen til denne tid
kan tage længere tid end man regner med,
mange gange 
er der ting jeg bagefter julen finder
og tænker 
*til næste jul må jeg huske det*
og så bliver noget der hører julen til lagt,
*så jeg ikke kan undgå at finde det til næste jul*.
Det kan så være,
at der er noget som dukker op til næste jul.
Til denne jul i år,
har jeg endnu ikke fundet min orange julestjerne
og fatningen dertil.
Jeg bliver ved med at sige til mig selv :
*det er julenisserne som har været på spil*

Jul er lig med traditioner
men oftes sker det,
at nye ting kommer til,
samtidig med at jeg gerne 
vil holde fast i nogle traditioner,
og andre traditioner 
får en tilføjelse 
af lidt nyt.

Sidst på dagen har der været en duft i køkkenet
som snart bredte sig rundt om i krogene,
og tillige med julemusik i baggrunden.
 
 
 

Man behøver ikke ha' et skarpt falkeblik,
eller lignende,
for at se, at der minsandten  ligger en 
sprøjtepose med en tyl i, 
på bordet.
Det tog mig flere forsøg,
først den med sprøjteposen,
så den med stempel og tyl
( der skulle bruges stærke muller, for at få dejen ud )
så til sidst fandt jeg 
den gode gamle kødhakker frem
og *voilá*
det lykkedes at lave nogle vaniljekranse,
undervejs duftede det skønt,
men de smager nu altså lige så godt
som jeg jeg husker.




Bag dagens låge i dag, gemte der sig et billede af
mennesker som er på vej hen til kirken.





God jule ~ hygge til jer derude.








2 kommentarer:

  1. Kære Grl,
    Hjertelig tak for din dejlige julekalender, som jeg har elsket at følge med i <3
    Du ønskes en glædelig jul samt et godt og lykkebringende nytår sammen med dine kære <3
    Jeg glæder mig til at følge dig i 2019 <3
    Kærlige julekram fra Louise

    SvarSlet
    Svar

    1. Kære Louise,
      Det glæder mig at du har nydt julekalenderen :o) Det har i år drillet mig p.g.a problemer med ørene.
      Jeg håber du har haft en dejlig aften igår og ønsker dig og dine kære en Glædelig Jul og et Godt Nyt År <3

      Mange Tanker og julekram her fra <3

      Slet