Sider

lørdag den 8. december 2018

8. December



Årets jule marked
finder sted både i dag og i morgen inde i København,

Jeg kan kun anbefale det et besøg.
Fra Nørreport gik jeg hen over Kultorvet
i det mest regnfulde vejr,
så ingen vinter stemning der.

Foran gik en kvinde,
hun skulle tilsyneladende samme vej som jeg,
der var jo mennesker i tusindvis,
alle med større eller mindre paraplyer.
Og hver gang jeg rettede blikket fremad,
så gik den samme kvinde der lige foran mig.
Selv da vi med en meters penge imellem os,
drejede ind ad porten til det grønlandske hus !
Pludselig vendte hun sig om ...
Jammen ... en sød bekendt !
Vi stod og kikkede på hinanden og så grinte vi 
mens der blev uddelt krammere.

Inde i det grønlandske hus, tog vi et kik hurtig på stue etagens jule marked,
og så smuttede vi ellers op på 3. sal,
hvor den stod på snak og snak og snak og masser af grinen,
mens vi spiste lamme suassat.



Det blev ikke til så mange billeder fra jule markedet,
for der var så mange mennesker !
Dejligt.
Der var osse dem fra barndommens tid.

Især er der så mange fine stande på jule markedet i år.
Der er fine hjemmelavede ting lige fra smykker,
håndledsvarmere, grønlandsk musik, julemærker, grønlandske figurer i rensdyr gevir,
tøj fra kendte grønlandske mærker, billeder fra forskellige steder i Grønland,
og mange mange andre fine og smukke ting !
Der er osse åbent i morgen derinde, så tag et smut forbi.

Det var osse dagen hvor jeg fik en ny jule stjerne ...
for den anden er gemt så godt af vejen, 
at den endnu ikke er dukket op.
Den blev lagt et sted efter sidste jul, 
'hvor det er logisk, at den ligger der'.
Selv ledningen med fatningen, 
ligger sammen med den nu 'gamle' julestjerne.

Jeg har ingen billeder fra resten af turen i København,
for det stod ikke bare ned i stænger,
det stod ned i stråler.

Det eneste billede, det blev til 
var juletræet inde på Hovedbanen.







Bag dagens låge i dag,
gemte der sig et billede af en pige som spiller musik for lammene og fuglene.





God jule ~ hygge til jer derude.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar