Sider

søndag den 24. december 2017

24. December



24. December og Juleaften.

Der spises alskens gode jule mad og sager,
træet bliver omringet,
der synges og skråles, 
gaver åbnes
og overraskelserne overmander een.

Der bliver tid til eftertænksomhed
og stilhed,
sender tanker til dem som står mig nær
og især sendes der tanker til 
dem der engang var mig nær.


Efter rigtig ~ rigtig mange år,
er det først nu jeg har denne jule ~ stjerne i vinduet.

Denne orange jule stjerne er nærmest 
kendetegnet for julen i Grønland,
den hænger mange steder
hvor den lyser op når den tændes.
Som barn havde vi den orange jule stjerne i vinduet
og først nu,
mere end 40 år efter 
har jeg den igen i vinduet.




Denne jule ~ dug,
fik jeg for små 12 år siden
af min tidligere underbo.
Det er ganske almindelig stof maling der er anvendt på 
noget lidt finere hør,
så er der en blondekant
før den lidt grovere hør i kanten.
Det er en som har en særlig plads hos mig
og den bliver passet godt på.




Her kan du kikke lidt tilbage på dagene op til jul.
Det er små ting der kan laves for sjov,
enten med børn eller børnebørn, 
eller bare for hyggens skyld.
Småting der kan hænges i vinduerne, 
på væggen, pynt til bordet, på juletræet 
eller hvor man nu ønsker det.
Dertil, så er det osse rart med lidt godt til ganen,
i form af småkager, eller den grønlandske julekage.




 Med den grønlandske hymne Guuterput

ønsker jeg alle en


Glædelig Jul
Tamassi Juullimi Pilluaritsi.









Bag dagens låge, gemte der sig et billede af 
det nyfødt barn
og familien.




 

3 kommentarer:

  1. Åh hvor jeg dog har nydt at følge med i dine daglige julerier. Det har været så hyggeligt med nyt fra dig, så du skal have hjertelig tak for at dele <3
    Jeg håber, at du havde en god juleaften og at du nyder juledagene <3 Kram <3

    SvarSlet
  2. Tak for dine fine ord :o)

    Jeg har hygget mig med lidt julerier og har stadig lyst til at lave jule ting og sager. Men det hele er pakket ned for denne gang, dog ikke længere væk end det kan findes frem igen.

    Juleaften og juledagene har jeg nydt, vi fik god julemad, og lidt for meget, så der var et par dage hvor jeg kun fik morgenmad efter julen.
    Håber du har haft en dejlig jul med dem som dig nær <3
    Du ønskes et skønt og dejligt Nyt År :o)

    Knus her fra :o)

    SvarSlet
  3. Dejligt, at du havde en god jul <3

    Tak, jeg havde også en god jul, og året er startet godt <3

    Du ønskes et godt og lykkebringende 2018 <3 Kram <3

    SvarSlet