Sider

lørdag den 7. december 2019

7. December




I dag og i morgen er der julemarked
i det grønlandske hus,
 inde i København.
Traditionen tro,
var jeg et smut forbi derinde.
*WAAAUW*
siger jeg bare.
*WAAAUW*
for alle de mennesker der kom,
*WAAAUW* 
for alle de boder der er derinde.

Og der er vitterlig mange boder 
med alskens ting :
strikkede ørevarmere i moskusuld,
strikkede huer,
de smukkeste
strikkede håndledsvarmere
både dem med perler og dem uden.

Julepynt i sælskind,
armbånd i sælskind,
sælskindsluffer,
hjemmesko i sælskind,
smykker ~ smykker ~ smykker
i rensdyrtak,
halskæder, øreringe, armbånd,
perlebroderier :
små duge,
flakoner,
halskæder og armbånd.




( pt. eneste billede fra i dag ) 

Det blev ikke til særlig mange billeder fra julemarkedet,
der var hele tiden så mange mennesker,
og bedst som jeg i et splitsekund fik knipset et billede ...
ja, så kom der en taske / en arm / et hovede / et eller andet hele tiden.
Men det er jo godt, at markedet er så velbesøgt.

Valget i år blev bla. andet disse to strikkede grønlandske dukker.
Jeg mener det er en nu afdød fransk nonne
som opfandt opskriften og strikkede dukkerne 
til støtte for socialt udsatte.
Så faldt jeg osse over årets grønlandske julemærke
Meget smukt.

Jeg synes at der var rigtig mange nye ansigter
ved boderne i år,
enkelte 'kendinge', men ellers ikke.
 Det er bestemt et besøg værd !
Nede i kælderen kunne man købe lidt varmt at drikke,
kage og æbleskiver, 
støtten, går til nanu børn
( jeg kan ikke finde nanu børn's hjemmeside,
derfor popper der en facebook side op )




Bag dagens låge, gemte der sig en 
en engel som står på taget og ser ud over byens julerier.




God jule ~ hygge til jer derude.




Desværre kæmper jeg med at få overført billeder
til pc'eren, der er enkelte som lykkedes 
men langt fra alle,
derfor kommer der ikke så mange billeder på.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar