Sider

tirsdag den 17. december 2019

17. December




Der er fundet æbler og appelsiner frem, 
alle skal de skæres i skiver
og så en tur i ovnen på 100 grader
i et par timer, 
lige til de har fået den ønskede farve.
Med det samme må jeg sige, 
den duft der langsomt spreder sig, 
den  er jeg bare pjattet med.

(billederne kommer på, når det lykkedes mig at få dem overført) 

Efter æbler og appelsiner kom ud af ovnen
gik det op for mig, 
at jeg havde fjernet kernehuset på æblerne, 
Det plejer jeg jo aldrig at gøre !
Det var jo ellers meningen, 
at frugten skulle op at hænge i en hørsnor. 

Hmmm... 
I stedet er frugten kommet op i nogle glas rundt omkring,
I glassene har jeg osse lagt stjerneanis, 
åhh hvilken duft man mødes med, 
næsten helt lakrids agtig.
I øvrigt, 
Så smager the vidunderligt 
når man lægger en eller to stjerneanis i the kanden,
Men man kan jo tage stjerneanis'en op af the kanden,
før smagen bliver alt for dominerende.





Bag dagens låge, gemte der sig
en nissehue på snemanden.



God jule ~ hygge til jer derude.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar