Sider

mandag den 2. december 2019

2. December



I dag for ræti' manne manne år siden,
blev min Bedstemor født,
det var sidst i 1800 - tallet.
Endnu flere år senere,
blev hun mor
til min onkel,
som i dag fylder 85 år.
Tænk engang, at få et barn på sin egen fødselsdag.
Sikke en gave.

Kreationerne i dag
 har været påvirket af 
Drille - Nisserne
fra i går.
Men lidt kom der dog fra hånden.




2 forskellige slags papirer,
lige hvad man lyster,




her med en diameter på 3 cm,
enten klippet eller skåret ud,




lim papirlapperne sammen og
fold de to runde papirlapper,
med mønsteret udad,




og på den lange side, en strøg med en god lim,
de øverste 1½ cm. har jeg limet sammen,
så der dannes et slids.



Bag lågen i dag gemte der sig,
et billede af et flag som drengen holder i sin ene hånd.




( nu er billedet et eller andet sted ... )
( 3. december : så fandt jeg endelig billedet )

God jule ~ hygge til jer derude.



( fingrene har danset rundt på tastaturet, for at finde de netop
overførte billeder, og med lidt held fandt jeg dem i en mappe ...
hvor der står 2017 ! ? ! ? Men fandt dem da )



Ingen kommentarer:

Send en kommentar