Sider

søndag den 15. december 2019

15. December



3. søndag i advent,
er det i dag.
Dermed er det tredje lys 
i adventskransen blevet tændt.




Og snart går vi ind i den sidste uge før,
alt skal være klar,
brevene være sendt,
gaverne købt,
gaverne pakkes ind
og nogle mere sjove og finurlige,
så man ikke som det første gætter,
hvad der gemmer sig under bånd og papir. 

Er der noget jeg er pjattet med,
så er det en god jule ~ film.
Det kan være een af de gamle danske jule ~ film,
som det er en helt ny film,
om det er tegnefilm 
eller film med levende mennesker'
er ikke det afgørende,
bare filmen er god.




Igennem mange år har jeg ønsket mig 
denne julefilm :
*It's a wonderful life* / *Det er herligt at leve* 
med bl.a. James Steward og Donna Reed,
naturligvis i sort / hvid.
For et par år siden blev den sendt julenat,
på DR1,
desværre kunne jeg ikke holde mig vågen
og fik derfor ikke set den.
Tænker jeg har set den en fire ~ fem gange,
men så faldt jeg over filmen i et stormagasin
og jeg nærmest svævede hjem,
gennemgik i mine tanker, 
mange scener fra filmen.
Jeg har bestemt mig for at vente en uges tid til endnu
før jeg ser filmen,
indtil da,
bliver det andre af julens film der kommer på lærredet.







Bag dagens låge, gemte der sig 
en dukke som pigen har foran sig, 
sammen med alt det andet legetøj.





God jule ~ hygge til jer derude.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar