Sider

torsdag den 5. december 2019

5. December



I de senere år har jeg været på jagt.
På jagt efter nogle bestemte farver i glanspapir,
de farver som jeg synes passer 
i julens farver.
Nu om stunder,
er de mere moderne jule ~ farver der er kommet til.
Når jeg kommer forbi et loppemarked,
spejder jeg langt efter dem.
I stedet for, 
har jeg forsøgt mig med andre farver,
de har været kopipapir,
nodepapir,
sider fra en gammel bog,
reklamer.
Dog skal man lige være opmærksom på,
at der er visse papir typer
som er ret så skrøbelige.

Nodepapiret her,
er en af de skrøbelige,
det kan være papiret har mange år på bagen.




Til projektet skulle jeg bruge wc - ruller / køkkenrulle,




der blev tegnet og skåret op,
husker det fra barndommens tid,
at vi brugte en saks
og så fik vi to farver glanspapir,
vi måtte kun tegne på bagsiden af papiret,




når vi alle, i klassen, havde lavet to lanterner,
kom de op at hænge i klasseværelset,
først når vi fik juleferie,
fik vi dem med os hjem.




Bag dagens låge i dag, gemte der sig
en brunkage med glasur,
en stor af slagsen.





God jule ~ hygge til jer derude.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar