Sider

onsdag den 9. december 2020

9. December

 

 

Mange steder på nettet

kan man finde forskellige emner

om julen.

Bl.a. jule ~ klip.

Man kan osse selv tegne

sit eget eget jule ~ klip,

for så at klippe det ud og hænge det op.

 

Hvorfra dagens jule ~ klip kommer fra,

er jeg ikke klar over,

jeg fik den for rigtig mange år siden,

på min tidligere arbejdsplads.

Det vil sige,

jeg havde tegnet modellen op,

og skrevet 'opskriften' ned

på et stykke papir.


Jeg nyder den så meget,

den er ret så enkel at lave tillige med.



Karton, blyant, saks, skalpel og lim,



Mens jeg sad og klippede de forskellige 

papirstykker ud,

synes jeg egentlig det var nemmere,

at klippe 4 øjne ud, for så at lime tråden fast

imellem dem 

ligeledes med julemandens overskæg,

her klippede jeg to sæt overskæg ud,

og limede tråden fast mellem de to næsestykker 

på overskægget.

Julemandens hoved,

klippede jeg osse ud, så der var to dele.

 


Så er den klar til at blive hængt op.

 

 

Bag dagens låg gemte der sig

 


( inde bag de oplyste ruder )

 

 

 to spillemænd,

som med garanti spiller julen ind

med julens sange.



God jule ~ hygge til jer derude.

Pas godt på jer selv og hinanden.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar