Sider

torsdag den 17. december 2020

17. December

 

 

Nu er nedtællingen så småt 

ved at indfinde sig,

for præcis om en uge,

er det juleaften.

 

Er der noget jeg elsker,

så er det at se en julefilm,

om den er dansk eller engelsk

er ikke det afgørende,

bare den er god.

Jeg er godt klar over,

at der findes et hav af jule ~ film

på forskellige udbydere,

men jeg ønsker dog 

så meget selv at *eje* filmen.

Min så absolutte ynglings film er

*It's a wonderful life*

Den kan godt tåle at blive set

mere end een gang.



Det kan godt hænde,

at ser jeg en julefilm på tv'et,

så nørkler jeg meget gerne ved siden af

( bare ikke når det er mine egne film ~ sjovt nok )

Julen har det med traditioner,

og der er visse film

der bliver afspillet på bestemte dage i december.

Og jeg nyder det.

Er der sange med i filmen,

så synger jeg gerne med.

Det kan man jo sagtens gøre,

for at genopfriske julesangene

eller måske nogle bestemte vers

som man husker anderledes.

 

En film er nu osse god,

hvis der er brug for lidt afledning,

der er måske et par gaver der skal laves færdig,

andre skal måske pakkes ind,

der skal måske lige skrives en lille hilsen.

 

 

Bag dagens låge gemte der sig

 


Et nygift par

 

 




God jule ~ hygge til jer derude.

Pas godt på jer selv og hinanden.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar