Sider

søndag den 6. december 2020

6. December

 

 

 


 

I dag er det allerede

2. søndag i advent

og to lys er blevet tændt.

Sikke hurtig tiden dog går.

Sidste søndag,

syntes jeg der var langt til i dag,

og nu er dagen snart slut.

 

Det er osse blevet tid til 

et par julehilsner,

af den slags som bliver sendt

med 'Poul ~ Post'.

 

 

I et par af jule ~ brevene

kommer der lidt papirklip med,

som evt. kan hænges op 

på en gren eller i vinduet.

 

( papir ~ klippet her er små 10 cm. )

 

I år er alting så meget forandret,

faste ritualer

og faste traditioner

må vige for en yderst *uvelkommen gæst* .

Som alle andre glæder jeg mig til

når situationen forbedres,

for der går måske lang tid endnu 

før end 

*det er som det plejer*


I denne weekend skulle der ellers 

ha' været afholdt

det årlige julemarked

inde i det grønlandske hus

Dette er aflyst.

Imens håber alle på 

at der snart må ske et par mirakler,

for at få udryddet

covid19.

 

De første julebreve jeg har skrevet,

venter jeg med at sende 

... for jeg har ikke fået købt årets julemærke ...

Nogle af de andre julebreve,

er til nogle jeg kender i byen her

og der vil jeg så *lege* 

*Poul ~ Post* 

og selv lægge julebrevene i postkasserne.


Bag dagens låge gemte der sig


en julemand,

med en sæk fyldt med julegaver til alle børn.



God jule ~ hygge til jer derude.

Pas godt på jer selv og hinanden.





 




 


 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar