Sider

lørdag den 5. december 2020

5. December

 

 

Nede i min skuffe,

har jeg nogle kage ~ udstikkere

og de er ganske små.

Faktisk så er det kun op til jul,

jeg bruger de bitte små af slagsen.

Og det er ikke til småkager,

det er til julepynt.

De foregående år,

har jeg stukket mig mere end een gang

på den spidse filtnål

og man er ikke et øjeblik i tvivl om

hvad der lige er sket.

 


 

Så er det børn og unge,

der skal igang med at filte for første gang,

så vis og forbered dem på hvad der kan ske.

For nålen er virkelig spids.

Man kan sagtens bruge bunden af en

flamingo kasse,

og dem kan man finde i de fleste dagligvare butikker.

Når jeg filter julepynt på denne måde,

filter jeg på begge sider,

så emnet bliver bare vendt et par gange,

lige indtil jeg er tilfreds med resultatet.



Det er meningen at 

det filtede julepynt kommer til at 

hænge i en snor.

De kan hænge ned fra loftet i en snor,

de kan hænge som julepynt på juletræet,

de kan hænge som guirlande i vinduet,

de kan hænge ned langs væggen i en snor

eller hvad man nu har lyst til.



Bag dagens låge gemte der sig


( katten hopper lystigt rundt på sneklædte tag )

 


moren som sidder og syr og syr,

måske på en julegave.



God jule ~ hygge til jer derude.

Pas godt på jer selv og hinanden.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar