Sider

mandag den 7. december 2020

7. December

 

 

For præcis et år siden,

fik jeg lyst til at prøve,

at lave noget hjemmelavet porcelæn.

Fluks gik jeg igang

og alt så ud til at blive ok.

Men da jeg så ville rulle porcelæns dejen ud ...

klistrede alting bare fast

i vitterlig al ~ ting.

Aldrig ~ aldrig mere ville jeg lave det.

Lige indtil i dag.

 

Hvis man kan kalde det *klog af skade*,

så nøjes jeg med en mini portion porcelæns dej.

Opskriften fandt jeg lige her

 

Porcelæns dejen blev bare så fin.

 

 

Da jeg arbejdede med porcelæns dejen,

lod jeg den afkøle helt

i udestuen hvor der ikke er varme på.

Porcelæns dejen blev helt smidig at arbejde med,

der hvor jeg kom på kant med dejen,

det var da jeg ville løfte kageudstikkeren op

og så flytte 'porcelænet' over på bagepapiret.

Porcelæns dejen sad godt fast på bordpladen,

men efterhånden begyndte jeg at kunne løfte porcelænsstykkerne op.

Nu skal de så tørre det næste døgns tid,

og vendes et par gange.

Det er faktisk sjovt at lave,

så næste gang vil jeg lave en større portion

porcelæns dej.

Det er få remedier der skal bruges

og det kan varmt anbefales.

 


 

 

Bag dagens låge gemte der sig 

 

 
 
en bamse som sidder på en gyngehest
inde i legetøjs butikken.


 

 

God jule ~ hygge til jer derude.

Pas godt på jer selv og hinanden.



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar