Sider

onsdag den 23. december 2020

23. December

 

 

Nu kan vi næsten ikke komme tættere på.

Een eneste dag,

er der tilbage,

og så er det juleaften.

De sidste forberedelser,

og vel nok dem der tager længst tid,

tager vitterlig bare lang tid.

Men alt skal være klar.

Dog,

så venter jeg med at lave

ris a la manden

til i morgen formiddag.

Det er noget med

traditionerne

i hytten her.


Til gengæld,

så har jeg øvet mig lidt på noget af det

her til aften.

Aftensmaden hedder nemlig

risengrød.

 


 

 Det kan jeg vældig godt li'.

Til gengæld,

så bryder jeg mig ikke om kanelsukker,

og derfor bliver det

risengrød med sukker 

og en klat smør.

 


 

 Det hele nyders med en nisseøl ~ hvidtøl

den bedste af slagsen

og den eneste gang på hele året.

 


 




Bag dagens låge gemte der sig



pigen fra i går, som osse spiller på blokfløjte

foruden sin fugl,

men sørme osse for fiskene i akvariet.


God jule ~ hygge til jer derude.

Pas god på jer selv og hinanden.

Og nu ser det ud som der er lys forude.

Jeg krydser mine fingre for at

den / de vacciner der ankommer til landet

har den ønskede virkning og at det snart bliver

muligt at få den.




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar