Sider

søndag den 20. december 2020

20. December

 

 

4. søndag i advent

og om fire dage,

er det den 24. 

I begyndelsen var der så mange dage,

nu er der næsten ikke flere

at tage af

før det er juleaften.

 


 Der findes frem,

måles og vejes.



Slutteligt

pensles der med kold kaffe

og drysses perlesukker over.


Hvorfor og hvad,

ved jeg ikke.

Normalt har jeg tjek på

hvornår der er 

Julehilsen til Grønland.

...

bare ikke i år

...

ØW

Heldigvis,

så bliver udsendelsen fra 

torsdag d. 17.12

genudsendt i aften kl. 21:50 - 22:50

og den må og skal jeg se.

Juletiden er lig med traditioner

( osse når der er gået ged i det hele ).

Den grønlandske julekage

er lige netop kommet ud af ovnen,

om små 20 minutter vil duften

af kaffe blande sig med kageduften,

og så skal der ellers bare nydes.

 


 

 

Denne dejlige kage,

bringer så mange minder frem fra gemmerne,

de støves af,

nydes

og mindes.

Især min Aanaa ( farmor )

har jeg i tankerne,

når der skal bages.

Hun var vældig kreativ

og forstod at udnytte hvad hun havde.

 

 

 

Bag dagens låge gemte der sig




et fint dekoreret kagehus inde hos bageren.





God jule ~ hygge til jer derude.

Pas god på jer selv og hinanden.

( i disse to dage her, har jeg været mega udfordret med

at få billeder indsat i indlægget. Hvad der driller ved jeg ikke,

indlæggene er lavet indtil flere gange bare i dag.

Håber det lykkedes )

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar