Sider

tirsdag den 22. december 2020

22. December

 

 

Om hele 2 dage,

er det juleaften.

Det er jo lige om hjørnet.

Der er gaver der skal pakkes ind,

så der bliver lavet forskellige æsker.

 

For meget lang tid siden,

fandt jeg en rulle tapet

i en genbrugsbutik.

Det var lige noget jeg kunne bruge,

sjovt nok,

er det først nu jeg har taget hul på den.

 


  Det er en skøn jule ~ grøn farve tapetet har.

Når jeg laver æskerne,

klipper jeg tapetstykkerne ud i kvadrater,

den ene en anelse større end den anden,

og folder æsken.


Der bliver klippet lidt

ind i tapetet undervejs,

dette for at kunne forme æsken.


Trommen her har fået et bånd på 

forneden og foroven,



og lidt rødt bast limes oven på æsken.

Iøvrigt,

så kan man bruge hvad man har liggende

af papir, 

karton, 

lidt kraftig papirspose,

indpakningspapir ( her gerne noget der er lidt kraftigere så æsken ikke går i stykker ),

eller hvad gemmerne byder på.


Til sidst bliver der 'hængt' et par

hæklede jule ~ træer på selve gaven.

Træerne hænger i en hør ~ snor

og så kan modtageren evt. hænge dem op

som pynt.





Bag dagens låge gemte der sig



en pige som sidder og spiller på fløjte

foran sin fugl.




God jule ~ hygge til jer derude.

Pas godt på jer selv og hinanden.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar