Sider

fredag den 4. december 2020

4.December

 

 

 


 

Jeg tror simpelthen,

at jeg har fået en logerende

og dette i form af en 

nisse.

Måske ovenikøbet en 

drille ~ nisse.

 

Der er gået meget tid med at 

lede efter noget hel kanel.

Ved jeg har det liggende i en lille kasse,

hvor der kun er hel kanel i.

Og det ligger ikke sammen

med de andre bageartikler,

for hel kanel,

det bruger jeg kun i december måned.

De eneste 3 små stykker som jeg fandt

... langt væk fra den lille kasse, 

som de burde ha' ligget i ...

blev til gengæld osse de eneste 

der kom op at hænge.

 

I dag da jeg var ude at handle,købte jeg bl.a 

et par æbler

... fordi jeg jeg ikke ville bruge

de æbler jeg var ude at plukke for en måneds tid siden.

Æbler der er frit tilgængelig 

for alle,

men som ganske få benytter sig af.

For det første,

så har jeg altid en frugtplukker med,

træerne er høje

og jeg er lav.

Det hele skal fragtes med i toget,

på min cykel.

Jow, vi er skam et ømt syn.

Men sikke de smager disse æbler

og jeg ved ikke engang

hvilke to sorter det er.

Så derfor ville jeg ikke ofre de gode æbler

til en tur i ovnen for at tørre dem,

så de bagefter kunne komme op og hænge på en snor.

 


  Det blev både til clementiner,

appelsiner og et par æbler.



Først blev frugterne skåret i skiver,

der var dog plads til et par smagsprøver.



Så kom det hele en tur i ovnen,

et par timer på 100°

Imens var jeg optaget af

at lede efter det dersens

hel kanel ...

Og da jeg kikkede ind i ovnen,

så var æblerne

godt nok blevet solbrændte.

 

 

 

Bag dagen låge gemte der sig

 

 

en bager

som kommer med mere

nybagte jule ~ lækkerier.
 




God jule ~ hygge til jer derude.

Pas godt på jer selv og hinanden.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar