Sider

torsdag den 10. december 2020

10. December

 

 

Det er om at

holde tungen lige i munden.

Der er blevet lavet snefnug

af disse hama perler.

De mindste af slagsen.

Jeg bruger gerne en knappenål

til at fange perlerne med,

fordi de har det med at smutte

mellem fingrene,

men de er jo osse bitte små.

 


 

Bedst som de var blevet strøget,

vendte jeg dem forsigtig om

for at løsne dem fra pladen.

Åh ~ nej ...

det var ikke alle perler som

sad fast hvor de skulle.

Tilbage til bordet,

hvor operation 

*saml ~ op ~ og ~ tryk ~ perlerne ~ fast ~ på ~ pladen*

begyndte.

 


 

Endelig lykkedes det.

Og bedst som jeg skulle løfte

det lille snefnug op

af pladen fløj et par perler af.

Dem ordner jeg i morgen.

Ikke nu.

 

Men der er nu een ting man skal huske,

det er når man skal stryge perlerne på perlepladen,

strygejernet må ikke være for varmt,

for så bliver perlerne flade i løbet af

nul komma 5.


Egentlig er jeg fascineret  

af de bitte små hama perler.

Man kan jo både sy med dem

og lave perleplader med forskellige mønstre.

Mønstrene kan du bl.a finde lige her

eller her 

 Man kan lave rigtig mange 

finurlige, skønne og sjove figurer med

med disse perler.

Og så findes de i forskellige udgaver.

 

Bag dagens låge gemte der sig

 


et barn som skal i bad,

tiden taget i betragtning, på selve julekalenderen,

så var et karbad i datiden måske ikke noget

der foregik hver dag, men af og til.

Som nu, op til jul.



 

 

God jule ~ hygge til jer derude.

Pas godt på jer selv og hinanden.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar