Sider

søndag den 3. december 2017

3. December



En dag tættere på juleaften
og den første i dag af slagsen ud af fire,
nemmelig,
første søndag i advent.

Aldrig før har jeg brændt mig på en limpistol.
Det gjorde jeg så godt og grundigt,
at dagens julepynt ikke blev helt færdig,
og nu er et par fingre plastrede til.
Så *på med vanten*.

Derfor blev det til denne julekugle




som senere hen vil få følgeskab af flere.
Julekuglen kan en komme op at hænge på en gren eller i vinduet.
Når jeg får lavet nogle flere, tænker jeg,
at det ville være en ide at lave dem i mindre størrelser,
så de kan hænge på juletræet.




Der er lige mange cirkler af hver farve,
disse har en diameter på 7 cm.
Når de er klippet ud, bliver de hver især bukket og foldet
og limet sammen
... med stift lim ...
for så at komme op at hænge.



Dagens låge i dag bød på et par æsker 
fra en tid for længe siden,
med sødt til theen eller kaffen.







God jule ~ hygge til jer derude.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar