Sider

søndag den 21. december 2014

21. December




Tænk,
i dag er det den 21.12
Fantastisk.
Årets korteste dag.
Herefter går det mod lysere tider.

Lige netop i dag, 
fandt jeg mel og gær frem.
Der skulle bages den grønlandske kage,
med rosiner og pomerans.
Dejen blev penslet med kaffe og drysset med perlesukker.


Det hele var klart til at kunne nydes over en kop kaffe
til *Julehilsen til Grønland*,
som skulle rulle over skærmen kl. 20 i aften.

Men ... men ... men ...

Tiderne skifter
og jeg er tilsyneladende så stok konservativ
i uderholdnings ~ øjmed.

For da jeg fik tændt for TV'et,
så viste det sig, at det var
*Julehilsen fra Grønland*

Jeg vil bare sige :
Brødet, eller rettere kagen, smager super  :o)



 Sidste år fandt jeg en super god opskrift.
Den kan jeg *selvfølgelig godt huske udenad*
Nej, jeg kan ikke og måtte mixe en opskrift sammen
af hvad jeg kan lide og hvad der nogenlunde skal i dejen.

Som jeg husker det, så blandede min farmor osse cocktailbær
i dejen og så den fik et farverigt udseende.

Selvom jeg føler mig *svigtet* af DR1,
i anledning af den tilbagevendende begivenhed,
med julehilsnen,
så vil jeg trods alt tillade mig at dele denne salme med jer
( click here )






2 kommentarer:

  1. Sikke en smuk salme. Og så smukke dragter <3 Det må være et kæmpe arbejde med alle de små bitte perler - dragterne er jo hver især et helt kunstværk <3

    Din julekage ser meget lækker ud :-)

    Du skal have hjertelig tak for den fine, fine pakke, du sendte til mig. Jeg er så glad for det hele. Jeg har skrevet lidt om det på min blog. Hjertelig tak <3 Kram <3

    SvarSlet
    Svar

    1. Det er en salme jeg får vand i øjnene af og sidder helst alene og ser udsendelsen med lommeletter, kaffe og kage foran mig. Fast tradition.

      Kagen er virkelig sød og jeg har endda skåret ned på sukkeret i.f.t. opskriften.

      Dejligt. Det glæder mig, at du er glad for det :o)

      Knus her fra.

      Slet