Sider

torsdag den 1. december 2016

1. December



Et helt år er gået,
siden det sidst var december.
Dengang synes jeg godt nok, at julemåneden sagtens kunne
forlænges med et par uger mere.

Og selvom jeg nu syntes det dengang ...
så er det på forunderlig vis *sjovt* som
denne December måned er kommet bag på mig.
For det plejer jo at komme på samme tid hvert år.

Tirsdag aften var jeg så glad ~ så glad,
da jeg gik i seng.
For *i morgen* så ville det jo være December !
Jeg gik og nød det,
kunne næsten ikke vente med at det skulle blive morgen ...

Endelig.
Onsdag morgen og December !
Men kun i en 1½ times tid og i den times tid
var det faktisk lykkedes mig at overbevise en med ~ passager
om, at det var 1. December.

Helt synkront tog vi vores telefoner frem for at tjekke
datoen ...
30.11.2016.

Men i dag ér det altså den 1. December.




Faktisk har jeg i flere år gået og ledt efter en julekalender
fra barndommens tid.
Synes det kunne være hyggeligt bare det at se på kalenderen.
Åbne en låge hver dag
og så sidde der og drømme lidt.

At der ikke er kommet et sti ~ system på mit gulv,
det fatter jeg bare ikke.
For der er gået så mange gange på de samme steder ... sådan cirka,
alt imens jeg har overvejet om dette års julekalender skulle have lov
til at få en plads på væggen uden, at lågerne skulle åbnes.

Det var først da julekalenderen var kommet op på væggen,
at mine fingre ikke kunne holde sig i ro,
så jeg blev simpelthen nødt til at åbne den første låge i julekalenderen.




En fin lille patchwork bold.

Og således begynder December i år.
Tanker om hvad der skal laves og gøres hen ad vejen.
Nogle gange kan jeg snildt lave en plan,
men det er da slet ikke sikkert,
at den bliver *overholdt*.
For indimellem, eller flere gange, så har en pludselig indskydelse
ændret det jeg havde gået og tænkt på.



God jule ~ hygge til jer derude.

 

 

6 kommentarer:

  1. Hej med dig.
    Længe siden, men skønt at kunne kigge ind. Håber du har det godt og har fået styr på datoerne. Smiler.... uha, det sker for mig hele tiden, at der smutter en dag eller to.
    Hav en skøn 1. dec aften

    SvarSlet
    Svar

    1. Hejsa til dig osse,
      *nikker* Det er længe siden efterhånden. Kan du osse have en dejlig aften :o)

      Knus her fra.

      Slet
  2. Hyggehejsa der
    Glæder mig til at se om du er ligeså kreativ i denne måned , som du har de øvrige år
    Knus Pia

    SvarSlet
    Svar

    1. Hejsa Pia,
      Hmm ... kreativ af og til. Jeg er bare så glad for den søde julekalender jeg fandt i Køge for nylig. ren nostalgi.
      Kan du have en dejlig aften.

      Knus her fra.

      Slet
  3. Hvor er det dejligt, at du blogger igen, for dine blogindlæg er så hyggelige <3

    Skøn julekalender, du har købt dig :-)

    Kram <3

    SvarSlet
    Svar

    1. Egentligt så savner jeg at blogge, og har gået lidt i tænke boxen, men det duer jo ikke at blive siddende der ;o)
      Så heldigvis er december kommet :o)
      Du kan tro jeg er glad for min julekalender, det er så mange år siden jeg har haft en sådan af slagsen.

      En dejlig aften til dig :o)
      Knus her fra.

      Slet