Sider

fredag den 30. maj 2014

Fisker ~ Huset



I dag har jeg været ude på en længere cykeltur.
Turen gik om Fisker ~ Huset,
der ligger lige ned til Stevns Klint.
Hvert år 1. Maj 
åbner Fisker ~ Huset,
her kan man så købe forskellige håndarbejder
som pensionisterne har lavet.
Prisen for den enkelte vare er :
udgifterne på materialerne.

Det synes jeg er billigt sluppet !
For det er fine sager der bliver nørklet med hen over vinteren.
Det er osse pensionisterne der selv
sidder og sælger de forskellige ting på skift.

Jeg vil bare lige sige :
Der er a l t.
Postkort, træ ~ ting, smykker, julepynt, nisser, dækservietter, grydelapper, huer, vanter,
 iphone ~ etuier,sjaler, tørklæder, små tasker og store tasker, gyngeheste, trøjer, strømper,
 baby tøj, tæpper, toilet ~ tasker, flakonner, filtede hjemme ~ futter, små broderier
patchwork arbejder, div. ting i ler og en masse andre ting ...
Sagt på godt dansk :
*You name it*

Det lille bitte bindings hus er bestemt i et besøg værd.
Det ligger klods op ad den gamle kirke i Højerup
og i fint vejr, kan man se over til svensken.
Tag et kik med.






For mange år siden, da mine forældre var på ferie her i DK,
sagde jeg en dag til dem,
at nu skulle vi en tur ned i Fisker ~ Huset.
Vi kom derned, gik en tur i Lunden og endte i det bette hus med stråtag på.
Hvilke forestillinger far havde, ved jeg ikke,
men bagefter sagde han, at havde kikket i hjørnerne
derinde i Fisker ~ Huset,
for at se efter hvor de mon gemte fiskene.
Den grinede vi meget af og han fik da osse at høre for den 
senere hen.

Her kan du læse lidt om Fisker ~ Huset.
Klik på billedet ude til højre, efter teksten er der et billede af
Fisker ~ Huset set fra bagsiden.


På turen cyklede vi forbi marker, nogle som stod *tomme* end ikke ukrudt var der,
andre hvor kornet stod og nejede i vinden.
Smukt så det ud.

Vejret viste sig fra sin smukkeste side,
med højt til himlen og lidt [ læs = meget ] blæst.





God fornøjelse til jer derude.




2 kommentarer:

  1. Ihhh så hyggeligt det ser ud i det lille fiskerhus og rigtig godt, at der støttes op om de ældre, så de kan få lidt af pengene igen, som bruges på håndarbejde. For mange år siden, havde vi sådan en butik her i byen : Bette Nøk. Desværre blev den lukket.
    Kornmarker i blæst er et skønt syn og de bliver nærmest til et gyngende hav, synes jeg.
    Knus herfra

    SvarSlet

  2. Jeg kan godt sige dig, at det er virkelig fine ting der bliver nørklet med og sælges.
    Hende der passede bixen da vi var derude, er een jeg kender og som jeg for mange år siden gik til patchwork med.

    Nu er der så kønt i området derude og er et sted mange valfarter til, vel mest på grund af Klinten.

    En god aften til dig :o)
    Knus her fra.

    SvarSlet