Sider

tirsdag den 11. marts 2014

Lidt af hvert



Lørdag aften gik jeg igang med at lave dejen
til det der skulle være 
koldt hævede boller.
Det er absolut første gang
jeg har stiftet bekendtskab med den form for hævning.
Det er gerne noget jeg gør igen.


Søndag morgen satte jeg bollerne i ovnen
og *VOILÀ*
de var færdige lige til kaffen.
Siden har jeg bagt brød, a la landgangs brød,
med soltørrede tomater.
Kan kun anbefales.
Af mel, har jeg brugt både grahams mel, rug mel og lidt hvede mel.

Søndag bød på det skønneste vejr
der måtte nydes med en gå tur.
Da jeg nåede ind ad havelågen stod der disse små gule skønheder.


En urtepotte med masser af erantis med løg ( eller er det små knolde ? ).
Så til næste forår har jeg flere end de fire erantis der
dukkede op ad jorden i år.
Dejligt.
Afsenderen af forårsbebuderne, fik forårets absolut
sidste håndledsvarmere.


Farverne på billederne snyder gevaldigt !
Faktisk rammer det midterste billede
farven rigtig godt.






God fornøjelse til jer derude.






6 kommentarer:

  1. De kan da kun varme et forårshjerte!
    Bare måden du pakker ind på, er så hyggelig
    Kram Pia

    SvarSlet
    Svar

    1. Modtageren blev virkelig glad for håndledsvarmerne, farven var ramt rigtigt og indpakningen havde hun ikke lyst til at bryde. Rart når der kommer respons på syslerierne :o)

      En dejlig weekend til dig.
      Knus her fra.

      Slet
  2. Uhmmmm.... nu bliver jeg da for alvor sulten og min aftensmad må da godt snart være færdig. Koldhævning har jeg kun prøvet en gang. Dej ud over det hele i køleskabet, men måske jeg skulleprøve det igen.
    Åhhh de er små søde forårsbebudere du har fået.

    SvarSlet
    Svar

    1. Hmm ... var skålen med dejen, for lille ... ? *tænker* Jeg brugte kun 25 gram gær.
      Boller og brød får en anden konsistens som jeg synes om.

      For det ikke skal være lyv, så kom naboen i dag med nogle mini påskeliljer. Det er så betænksomt af ham.

      Kan du have en dejlig weekend :o)
      Knus her fra.

      Slet
  3. Lækkert - soltørrede tomater i brød er bare så godt.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar

    1. Det ér super og jeg er blevet helt pjattet med soltørrede tomater i det hjemmebagte brød / boller.

      Tak for din kommentar.

      Slet