Sider

fredag den 21. marts 2014

Cykelsmed for en dag


Cykelsmed ... det bliver jeg ever ~ never.
Men i dag måtte jeg agere cykelsmed, 
hjulet på cykel anhængeren var bare pist flad
som en pandekage.
Den eneste fordel ved så lille et hjul :
Det er nemt både at afmontere og påmontere igen !
Så nu er der ingen undskyldning for ikke at komme op på
genbrugsstationen med en masse grene.


I flere dage, 
faktisk rigtig mange dage,
har jeg gået og kikket efter om ikke der var ved at dukke
et par blade op ad jorden.
Nu er de her igen :
ramsløg.


Denne lille lathyrus har sat de fineste små blomster,
faktisk begyndte den at blomstre for 2½ uge siden.


Og hornviolen står og blomstre flere steder i haven.
( ikke at forveksle med stedmoder planten )


På turen i dag, kom jeg forbi denne gren med gæslinger,
alle de andre gæslinger er der nogle ( børn ) der har drysset cykelstien med.
Men hvor træerne ellers står ... ved jeg ikke, 
jeg har kikket og kikket efter dem.


Jeg er kommet nemt om mange ting i dag,
og da det er mindst 100 år siden jeg har fået forårsruller
 ... måtte jeg da lige have et par i dagens anledning.


( uvist af hvilke årsager, måtte de ikke varmes op i ovnen )






God fornøjelse til jer derude.




2 kommentarer:

  1. Ihhh du har haft travlt. Der skal køres mange turer, når det foregår med cykel + hænger. Kan godt forstå du forkælede dig selv med nem mad. Mine ramsløg titter også op af jorden, men tror de står et skidt sted, for de bliver ikke ret store. Må ud efter flere of sætte dem i noget bedre jord.
    Hav en god weekend

    SvarSlet
    Svar

    1. Jeg hár kørt de ture der skal køres i dag ... Nu sidder jeg og nyder en kop kaffe.
      I en skov, små 25 km. herfra er der et område fyldt med ramsløg og de dufter noget så skønt ... ( ved jeg, for det er lææææænge siden jeg har været i den skov ).

      En god aften til dig :o)

      Slet