Sider

fredag den 21. december 2012

Årets længste dag



I dag, samme dato som for 8 år siden, på årets korteste dag, tog min datter og jeg op til min hjemby på Vestkysten : Aasiaat
Selvom det er årets korteste dag, blev dagen dengang, årets længste da den blev øget med hele 4 timer.
Da vi havde været deroppe en 3 dages tid, kikkede min datter pludselig ud af vinduet og udbrød spontant : *Hvor er der altså mørkt derude, mor* 
Klokken var på det tidspunkt ved 10 tiden om formiddagen. Og jo, det var mørkt.
Der var lyst mellem kl. 11 - 14.
Jeg kunne ikke forklare min datter dengang, at der havde været lige så mørkt de øvrige dage osse. Hun havde været så optaget af sin Aanaa og Aataa ( Bedstemor og Bedstefar ), at hun slet ikke havde bemærket, hvor mørkt der egentligt var.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar