Sider

lørdag den 19. juli 2014

Åben Have



I denne weekend osse,
er der åben have i Karise.
Du kan læse om det i Faxebugten

I dette skønne danske sommervejr,
tog jeg cyklen med i toget 
og stod af på Tokkerup trinbrædt.
Derfra cyklede jeg ad en bulet, hullet og snoet smal vej,
ned til huset hvor der var åben have i dag.

Allerede da jeg kom ud af toget mødte jeg det skønne syn
af valmuer i forskellige farver, morgenfruer, bladkroner, kornblomster
og sikkert flere andre blomster,
der gror lige dér i grøftekanten.
Tænker at det er landmanden der i tidernes morgen,
selv har sået frøene.

Smukt ser det ud !

Høsten er igang og store røgskyer forfølger mejetærskeren,
kornet er klar til at blive høstet, vinter rapsen ligeså.   

Vel ankommet på adressen bliver man budt velkommen,
til en kop frisk kaffe og hjemmebagt kage.
Undervejs kommer der fortællinger om haven,
hvordan den efterhånden er blevet til.
Og hvordan den og den blomst helst skal overvintre,
eller stå om sommeren.
Det er en som ved rigtig meget om blomster, træer og haven
i det hele taget.

Rundt om i haven er der hyggelige *kroge* 
hvor man kan sidde og nyde haven.
Livet.
Måske lægge planer for haven.
Eller fremtiden.

Der er så meget at se på i haven !
Det skal opleves selv,
så har du mulighed for det, så er der osse åbent i morgen.

Tag med på en tur i haven her og se lidt af herlighederne.





Det blev osse til et par nye planter til min eget bette frimærke.
Dog bliver det hverken lige nu eller senere i aften at 
de kommer i jorden, men en af de kommende dage.






God Sommer til jer derude.



2 kommentarer:

  1. Her omkring høstes der også. Kunne lugte det i aftes, selvom jeg ikke bor på landet. Idag kunne jeg se det, da turen gik mod hundeskoven. Skøn tur til smuk have du har været på. Tak for turen med på sidelinien.
    God aften hilsen herfra Tullehuset

    SvarSlet
    Svar

    1. Jeg siger dig, det var godt nok en stor have ! Og så var der ræ'ti' mange stauder ... Et sted i haven følte mig hensat til det *^vilde Vesten*. Desværre har jeg ikke billede af det område, men det var hele måden hvordan haven er dekoreret med grene fra træer. Kan ikke beskrives, det skal opleves.

      Om ikke så længe, så lukker jeg osse havedøren ... gids niks have mus indenfor. De går snart igang med at høste lige ovre på den anden side af vejen.

      God ny uge til dig :o)
      Knus her fra.

      Slet