Sider

mandag den 30. december 2013

TIVOLI


Før vi tog hen i Tivoli,
for at se den årlige Juleudstilling af Tivoli,
skulle vi liiige af på Valby station.
Fordi ...
at der jo ligger en rigtig god garnbiks.
Om jeg kunne finde den ... ?
Næ.
Men 50 meter fra S - togs stationen
og ½ time senere
hoppede vi på S - toget til Nørreport station.




Vi gik og vi gik og vi gik ...
Og kom forbi denne gade, med det pudsige navn : Naboløs.
Og så lige netop i en storby som København.



Ikke langt derfra ligger denne bygning,
 der er bedre kendt ... set fra den anden side af.
Københavns Rådhus,
set fra bagsiden.



Midt i det hele stod disse to fyre og spillede sammen.




Dog var der ingen som stoppede op for at høre på dem.


Hvilket iøvrigt minder mig om det første år jeg boede her i DK

Min onkel sagde engang til mig,
at hvis der gik en jomfru forbi lurspillerne,
så ville de begynde at spille.

Mange gange sneg jeg mig lynhurtig forbi disse to fyre,
når jeg skulle nå bussen ud til min moster og onkel.
Og kastede af og til et blik bagud,
for at om der skete noget.
Jeg var simpelthen hunderæd for at lurblæserne,
ville begynde at spille.
Først senere gik det op for mig,
at det var noget min onkel bare havde sagt for sjovt.



God aften til jer derude med billeder af dagen i dag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar